Weer in Nederland.

22 mei 2019 - Zwolle, Nederland

Lieve allemaal,

Afgelopen maandag zijn wij weer terug gekomen uit Malawi. We hebben goede vluchten gehad zonder vertraging. Toen we op Schiphol kwamen was het fijn om de familie weer te zien. De eerste blikken van Holland buiten het vliegveld vielen wel wat zwaar. Het is erg gek om weer ‘thuis’ te zijn nadat Malawi voor 2,5 maand echt als ons thuis voelde. We hebben al de tijd natuurlijk alles samen gedaan, ook ‘afscheid’ nemen van elkaar voelde erg raar. We geven onszelf de tijd om te wennen aan het leven hier.

We hebben samen een goede tijd in Senga Bay gehad. Onze vriendschap is heel erg verdiept en we hebben ons zelf echt leren kennen. We hebben veel mensen ontmoet en nieuwe vrienden gemaakt. We hebben in minder leuke situaties gezeten, maar gelukkig in veel meer leuke. We hebben veel ervaring opgedaan. Deze reis hadden we voor geen goud willen missen!

We hebben gezien hoe dat het leven in Afrika er aan toe gaat. Heel verschillend met het leven in Europa. Het is heerlijk om niet te hoeven stressen en haasten, alles op z’n tijd. Wat we vooral geleerd hebben is dat het heel belangrijk is om ook van de kleine dingen in het leven te genieten en blij te zijn met wat je hebt.

Heel erg bedankt voor alle lieve en meelevende reacties die we van jullie hebben gekregen. Voor nu gaan wij weer hard aan onze conditie werken, want fietsen valt aardig tegen. ;)

1. Jaap Ophoff:
    22 mei 2019
    Welkom terug en kan me voorstellen dat jullie én blij zijn terug te zijn en nu al heimwee hebben naar dat bijzondere, mooie, gezellige, liefdevolle en soms spannende leven in Malawi. Gelukkig schijnt vandaag de zon.
  2. Sonja:
    22 mei 2019
    Fijn dat jullie weer veilig terug zijn. We hebben jullie op de voet kunnen volgen. Wat een rijke ervaring! We zullen jullie reisverhalen missen. Succes met wennen!
  3. Jakolien:
    22 mei 2019
    Culture shock in Nederland, keuzestress in de winkel met 25 verschillende soorten vla, agenda's, etc....😊. En alle belevenissen een plekje geven! Genieten van hier, nagenieten van daar! Prachtig om te lezen dat Senga Bay jullie thuis was, en nu weer hier jullie thuis. Home is where the 💓 is.
  4. Charlotte Souman:
    welkom terug!
  5. Machteld:
    22 mei 2019
    Blij dat jullie weer veilig thuis zijn! Bedankt voor alle mooie verhalen!!
    Liefs Machteld