Kenia als verrassing

7 maart 2019 - Nairobi, Kenia

Daar zijn we weer om even een update te geven over onze reis. Alles is iets anders gelopen dan we hadden gedacht. Omdat we gisteravond rond 22.00 zijn vertrokken in plaats van 20.40 hebben we onze overstap in Nairobi, Kenia niet gehaald. Na lang wachten in de hitte kregen we nieuwe tickets. De meneer die ons hielp zei dat onze vlucht 's middags zou vertrekken om 12.55. Omdat we zo lang hadden gewacht en we onze vlucht hadden gemist kregen we patat als ontbijt, lekker om 10 uur 's ochtends ;)

Zat van het wachten

Tijdens ons ontbijt kwamen we erachter dat onze vlucht helemaal niet 's middags zou vertrekken, maar morgen. Na heel wat heen en weer gevlieg tussen balies werd ons duidelijk dat we deze nacht in Kenia zouden blijven. Ondertussen was er ook een vlucht vanuit Kaapstad geland waar veel Nederlanders in zaten. Deze zouden doorvliegen naar Amsterdam, maar deze vlucht ging ook niet door. Samen met een jongen die toevallig ook uit de buurt van Zwolle komt zijn we ons visum gaan regelen. Na weer een tijd in de rij te hebben gestaan werden we doorgelaten en zijn we ons hotel gaan regelen. Gelukkig ging dit wel makkelijk (ondanks dat de Kenianen altijd mooi rustig aan doen en zeker hun tijd nemen in de hitte) en werden we een tijdje later al met nog een groep mensen opgehaald door een busje. Ondertussen stond het zweet op onze rug, want het was 31 graden en de zon scheen vel. Wij hadden natuurlijk nog een sweater aan omdat het in Nederland koud was. Het busje, dat nogal hobbelde en soms aparte geluiden maakte (filmpje staat bij video's) zette ons na een indrukwekkend eerste ritje in Kenia af bij een mooi en luxe hotel.

Hanne naar de bus

Onze kamers werden geregeld en ondertussen gingen wij lunchen. We hebben samen met 2 reizigers uit Australië en de UK gegeten en lekker gekletst. Super leuk om nu al zo veel verschillende mensen te spreken tijdens het reizen. Daarna konden we naar onze kamer waar we ook wel erg aan toe waren. Toen de deur openging waren we mega verrast door de kamer, als je de foto's bekijkt zul je ons begrijpen :) .

Hotel KeniaHotelkamer Kenia 2Hotelkamer Kenia

Verder waren we best benieuwd naar de omgeving en wilden we nog even wat boodschappen doen, dus toen we allebei hadden gedoucht zijn we een stukje gaan lopen. Dat was best raar, want iedereen keek naar ons en er werd ongeveer elke seconde geroepen "Hello, how are you?". Zelfs iemand die in een busje reed, stopte naast ons om uit het raampje even ons te groeten.

Kenia wandeling 2Kenia wandeling

Straks gaan we naar beneden om wat te eten en daarna lekker slapen, want dat lukte in het vliegtuig niet zo goed.

1. Anette:
    7 maart 2019
    Tsjonge wat een gedoe zeg. Maar het is wel weer een mooie ervaring. Jullie hebben je prima gered. Lekker slapen vanacht en veel succes met de rest van de reis.
  2. Yvonne Buisman:
    7 maart 2019
    Zo, wat een ervaringen alweer. Die hotelkamer ziet er wel heel chill uit zeg! 😁 Hopelijk slapen jullie lekker en hebben jullie morgen een goede reis.
  3. Erik:
    7 maart 2019
    Goed bezig dames. Lekker slapen zometeen.
  4. Rieneke:
    7 maart 2019
    Zo leuk om de foto’s en video te zien en jullie stemmen te horen.
    Ik zou ook een dansje doen met zo’n kamer 💃🏻.
    Lekker slapen! 😘😘
  5. Rob:
    7 maart 2019
    Lekker flexibel zijn jullie: ondanks wat tegenslag genieten van de nieuwe mogelijkheden. Goede reis morgen.
  6. Frank Arents:
    7 maart 2019
    Zo, dat is inderdaad een behoorlijke hotelkamer zeg! Ben bang dat jullie kamer in Mufrasa nu een beetje gaat tegenvallen ;-). Maar het zwembad (Lake Malawi) is dan wel weer een stuk groter dan dat ieniemie zwembadje bij het hotel :-). Slaap lekker en goede reis verder!
  7. Jakolien:
    7 maart 2019
    Tjonge, wat een ervaringen binnen 24 uur! Geniet maar ff van de luxe, is straks vast voorbij 😎. Goede aankomst morgen in Malawi en jullie plekje!
  8. Henk Geerds:
    7 maart 2019
    Een extra avontuur erbij! Wat zijn jullie stoer. Dank voor jullie verhalen! Welterusten in jullie hotel. Goede reis verder. Liefs, opa en Nel
  9. Jaap Ophoff:
    7 maart 2019
    Dat zwembad hebben jullie wel verdiend!
  10. Opa Gerrit:
    7 maart 2019
    Mooi verhaal! Wat ik zo leuk vind (dat heb ik zelf ook ervaren op mijn buitenlandse reizen), dat je zoveel interessante mensen ontmoet! Je hebt zo maar contact met mensen die je helemaal niet kent. Dat is een van de mooie ervaringen die je opdoet. Geniet er maar volop van!
  11. Christine Buitenhuis:
    7 maart 2019
    Sjonge, direct een dag vol verassingen en mooie ontmoetingen! Succes en lekker slapen!
  12. Gerrit Laan (Veenendaal):
    Opa Gerrit Laan,
    Mooi verhaal dames. Wat een moeiten tijdens deze 1e reis. Knap hoe jullie daarop hebben gereageerd.
    Wij zijn een aantal malen in Nairoibi geweest (tussenstop), kunnen ons niet herinneren dat we zo’n mooie hotelkamer hebben gehad. Goede reis verder.
  13. Oma Ellen:
    7 maart 2019
    Wat een avontuur!! Fijn dat jullie zo'n mooie kamer hebben. Slaap lekker ladies. En een goede reis morgen!!
  14. Anthonie Meinema:
    8 maart 2019
    Hahah, al die begroetingen komen mij bekend voor. Jullie zijn als blanke/ (donker)blonde nederlansde meiden natuurlijk razend populair daar. Dat ga je nog heel veel krijgen. Geniet ervan!
  15. Geesje Soepenberg:
    9 maart 2019
    Oma Soepenberg, Den Ham 9 maart. Wat een ervaring nu al dames. Geniet van alles om jullie heen en de vele gesprekken . Goede reis verder.
  16. Anton:
    Knap geregeld samen!
  17. Alette:
    9 maart 2019
    Wat een uitdagend begin van de reis! Goed gedaan, zeg en fijn dat jullie goed op de bestemming in Mufrasa zijn aangekomen. Lieve groetjes!