Het afscheid op de school

7 mei 2019 - Senga Bay, Malawi

Hallo allemaal,

Op woensdag gaan wij voor de laatste keer een paar dagen op reis, dus willen we nog even een korte update geven.

Zaterdag hebben we de hele dag lekker rustig aan gedaan en hebben we even in de zon gelegen en zijn we naar de markt geweest om een aantal dingen te halen. 's Avonds waren we uitgenodigd voor een BBQ bij Safari Beach Lodge met de mensen die we de avond ervoor hadden ontmoet en de Nederlandse eigenaar Wim. Het was erg gezellig en het eten was super lekker. We konden niet zo lang blijven omdat we om half 8 werden opgehaald door een motor. Ronnie had een feestje en had ons gevraagd om de bar een paar uur over te nemen. Het was niet zo druk, maar het was wel gezellig.

Op zondag was het natuurlijk 5 mei en hebben we de hele dag foto's en video's van feestende mensen voorbij zien komen. Zelf hebben we niet zo veel bijzonders gedaan die dag, maar het was wel lekker en relaxt. Als avondeten hadden we wel iets erg lekkers. Vanuit Mzuzu hadden we kaassaus meegenomen, dus we hadden gevraagd of ze in de keuken gekookte aardappels en groenten met kaassaus voor ons wilden klaarmaken.

Op maandag hadden we onze laatste dag op de school. Dit hadden we afgelopen vrijdag afgesproken met de headmaster. 's Ochtends zijn we langs alle klassen gegaan om ze te bedanken en gedag te zeggen. Sommige klassen zongen een goodbye lied voor ons en anderen zwaaiden heel enthousiast (zie video's).  's Middags hadden we een klein afscheidsfeestje met alle leraren. De chief van het dorp was er ook om ons te bedanken en een goede reis te wensen. Wij zaten helemaal voorin en de chief zat tussen ons in. De headmaster en een aantal andere leraren hebben ons bedankt in een praatje en daarna hebben we samen gegeten. Een van de leraren had dat gemaakt voor 30 mensen. Toen we klaar waren met eten kregen we een afrikaanse doek als afscheidscadeau. De vrouwen deden deze bij ons om en daarna wilden ze allemaal foto's met ons maken en nummers uitwisselen.
Aan de blijheid van de kinderen en leraren zie je dat we toch meer impact hadden dan we doorhadden. Er was een leerling die 'I miss you' riep en de leraren zeiden dat ze het super jammer vinden dat we alweer weggaan en dat ze ons als collega's en een deel van de samenleving zijn gaan zien. Het is fijn dat we het op deze manier hebben afgesloten!

Afscheid nemen van de leerlingenAfscheidsfeest met de lerarenAfscheidsfeest met de lerarenEten bij het afscheid

Vanavond (dinsdagavond) gaan we weer een avond helpen achter de bar bij Ronnie. Barcelona speelt tegen Liverpool en ook in Ronnie zijn bar wordt die wedstrijd gekeken. We hebben er erg veel zin in en zijn benieuwd hoe het zal gaan :)

Doegg

1. Marieke Geerds:
    7 mei 2019
    Wat een relaxte dagen hebben jullie toch, heeeeerlijk!!!! (Zal weer wennen worden straks thuis 😉)
    Fijn dat het afscheid op school goed en leuk was. Geniet nog even lekker van het reizen en vakantie vieren.
    Trots op jou❤❤❤
  2. Gerrit Laan (Veenendaal):
    7 mei 2019
    Mooi verhaal. Succes met het afscheid nemen!
    En..... goede terugreis!
  3. Opa Gerrit:
    7 mei 2019
    Jullie zullen nu wel uitgerust zijn! Ondertussen heb je veel ervaring opgedaan als barkeeper 😏
    Er staat inmiddels al een trampoline in de tuin, misschien kan er ook nog wel een bar bij! Geniet nog van de laatste dagen en goede reis terug!
  4. Coen:
    7 mei 2019
    Wat leuk dat jullie gaan werken in jullie vakantie heel veel plezier nog hanne ik mis je heel erg
    Gaan jullie morgen ook Ajax kijken?
  5. Ineke:
    9 mei 2019
    Zit er alweer bijna op. Hanne, misschien deed die weegschaal het wel niet goed.
    Groetjes van ons
  6. Daan:
    9 mei 2019
    Relaxt leventje daar :)

Geniet nog even van de laatste dagen in Malawi!
  7. Geesje Soepenberg:
    10 mei 2019
    Een goede terug reis gewenst en tot ziens. Bedankt voor de mooie verhalen. Het was een hele belevenis.
  8. Jenny Soepenberg:
    12 mei 2019
    Ook van mij een heel goeie reis terug gewenst. En dank dat ik mocht delen in jullie mooie verhalen en belevenissen daar. Echt heel mooi!
  9. Anton:
    20 mei 2019
    Hele goede reis toegewenst ✈
  10. Oma Laan:
    20 mei 2019
    We hopen dat je gezond thuis bent gekomen. Veel plezier weer samen!