Ons tweede tripje in de vakantie

30 april 2019 - Senga Bay, Malawi

Hallo allemaal,

Afgelopen week was onze tweede week vakantie en zijn we op een minitripje geweest. Op woensdag zijn we vertrokken vanuit Senga. Eerst een half uur met de taxi. In Salima zijn we overgestapt op een grote passagiers bus. We hebben ongeveer 9 uur in deze bus gezeten voor we eindelijk aankwamen in Nkhata Bay (en is maar 325 km van Salima...). De bus reed heel erg sloom en elk dorpje werd er natuurlijk gestopt.

Natuur rond Mzuzu

We kwamen rond 19.00 uur aan in Mayoka Lodge. Dit was onze verblijfplek voor de nacht. We sliepen in een dorm. Toen we de ochtend erna wakker werden zagen we een groepje loslopende apen op het dak van het hoofdgebouw van de Lodge. Wat maken die beesten een lawaai (zie filmpje). De douche in deze lodge was echt geweldig. De beste douche die we hebben gehad sinds we in Malawi zijn, en tijdens het douchen had je prachtig uitzicht op het meer (zie filmpje).  Rachel heeft in de ochtend nog een poosje gesnorkelt en aan het begin van de middag zijn we in de taxi naar Mzuzu gestapt. Mzuzu was een uurtje rijden.

Heerlijke pizza bij Mayoka LodgeUitzicht kamer Mayoka Lodge

Toen we in Mzuzu aankwamen hoefden we gelukkig maar een klein stukje te lopen naar de Lodge. Het was maar 5 minuutjes ongeveer van de taxi plaats, midden in de stad. De Lodge was erg eenvoudig en er was eigenlijk helemaal niks. Dit was onze eerste nacht in lange tijd zonder klamboe, er waren geen insecten in de kamer. Heeerlijk. Nadat we onze spullen in de kamer gezet hadden zijn we naar een supermarkt gegaan. Mzuzu is de derde grootste stad in Malawi en alleen in de echt grote steden heb je eigenlijk een grote supermarkt waar je ook Europese dingen kunt kopen. Hier hebben we weer heerlijk rijstwafels en kaas ingeslagen (favoriet). Verder hebben we de hele middag lekker over marktjes heen gelopen.

VoedselmarktVoedselmarktGrote supermarkt in MzuzuKippen voor de verkoop op de markt

's Avonds zijn we vroeg naar bed gegaan want de volgende dag, vrijdag, wilden we vroeg op de bus. Om half 8 zaten we al in de minibus. Er was er gelukkig een die helemaal naar Salima ging en we hoeften niet over te stappen. Minibusjes zijn gelukkig sneller dan de grote bus. Na een reis van 7 uur kwamen we weer thuis. Toch echt ons favoriete plekje.

Typisch Afrikaans hutje op de weg naar huis

(De avond voor ons tripje hebben we een sprinkhaan gegeten, lekker gek).

Sprinkhaan

1. Nel:
    30 april 2019
    Wat zijn jullie heerlijk ondernemend. En ook erg fijn dat jullie weer eens een echte verkwikkende douche konden nemen. En met rijstwafels wordt het leven altijd fijn.
    Veel plezier nog, groetjes, Nel.
  2. Gerrit Laan (Veenendaal):
    30 april 2019
    Volgens mij is het een reis geworden i.p.v. een reisje! Mooi verhaal heb er weer van genoten.