Onze afgelopen week

24 maart 2019 - Senga Bay, Malawi

Hallo allemaal,

Voor de mensen die het zich afvragen of ongerust zijn, wij zitten niet in het door de orkaan getroffen gebied in Malawi. Wij zitten midden in Malawi, de orkaan was zuidelijker.

Even een verslagje over afgelopen week.

Maandag en dinsdag gingen we naar de school toe en hebben we allebei onze eerste les gegeven. We hebben een Engels les aan groep 2 gegeven. Dat zijn kinderen van tussen de 7 en 9 jaar. Hanne heeft maandag een les gegeven waarin de leerlingen de letter y gingen leren. Rachel heeft op dinsdag een les gegeven waarin de leerlingen woorden gingen leren met de letter y erin.  Het ging super goed en de kinderen deden erg enthousiast mee.

Rachel aan het lesgevenHanne aan het lesgevenEtensopslag voor ontbijt op de schoolKinderen krijgen ontbijt

Op woensdag konden we 's ochtends lekker rustig aan doen, want we moesten pas om 11 uur op de school te zijn voor activiteiten. Na anderhalf uur te hebben gewacht gingen we naar groep 7, zij hadden 3 korte spelletjes en een toneelstukje voor ons voorbereidt. Het was super leuk om te zien, want ze waren allemaal heel erg enthousiast en wilden het graag aan ons laten zien.
De rest van de middag hebben we lekker gelezen en in de zon gelegen en 's avonds hebben we spaghetti gemaakt en met een paar vrienden gekaart.

Spaghetti kokenCocosnoot

Op donderdag gingen we 's ochtends naar de crocodile farm. Het had geregend en het was bewolkt, dus perfect om ergens heen te gaan. Omdat we niet zo heel ver moesten en ook een stuk van de hoofdweg afmoesten namen we een motor als taxi. Dit was voor ons allebei de eerste keer op een motor. Bij de farm waren we de eerste bezoekers en daarom kon er iemand met ons meelopen die ons ging rondleiden. In totaal hebben ze daar 16.000 krokodillen van pasgeboren tot 64 jaar oud. In sommige hokken lagen de krokodillen heel dichtbij en in anderen zag je er bijna geen omdat ze allemaal onder water zaten. Vet om een keer gezien te hebben! Helaas zijn crocodillen nogal lui als ze net hebben gegeten, dus we hebben er eigenlijk geen één zien bewegen...

Op de krokodillenboerderijCrocodile farmOp de motor

Toen we terugkwamen hebben we bananenpannekoekjes gemaakt. Ze koken hier op kooltjes, dus alles gaat wat minder snel en makkelijk dan in Nederland. Maar het resultaat was top.
's Avonds hadden we weer een gezellig avondje met vrienden aan de bar.

Vrijdag hadden we alleen een gesprek aan het einde van de middag, dus we hoefden
's ochtends niet naar de school. Voor Hanne haar opleiding moest ze een toelatingsassessment maken, dus we zijn naar een ICT school dicht bij de logde gegaan. Hier werkt iemand die we kennen en hier kon Hanne op de wifi haar assessment maken. Als verwacht was de internet heel traag en heeft Hanne er meer dan 2,5 uur over gedaan in plaats van 45 minuten.

In de avond zijn we met twee vrienden met de auto naar Salima gaan. Onderweg zijn we langs lokale barretjes geweest. Hier hebben we lekker gedanst (op z'n afrikaans). Zaterdag hebben we rustig aan gedaan de hele dag.

Lizard Island vanaf de lodge

Vorige week hadden we verteld dat we allebei een afrikaanse jurk hadden laten maken. Dit zijn ze :)

JurkjeJurkje

In de fotogallerij hebben we een aantal foto's gezet van de logde voor wie benieuwd is.

1. Gerrit Laan (Veenendaal):
    Opa Gerrit Laan:
    Fijn om te horen dat het met jullie goed gaat.
    We zijn dankbaar.
    Geen last van het hele slechte weer, gelukkig.
    Mooie verhalen waar we van smullen.
    Hartelijke groet vanuit een zonnig maar koud Nederland.
  2. Oma V:
    24 maart 2019
    Gelukkig dat jullie aan de goede kant zaten wat die natuurramp betreft. Ook goed dat je weet wat er alzo in de wereld kan gebeuren, zover van huis !
    En fijn dat het tot op heden zo goed gaat !
    veel liefs en Greetings voor de mensen waarmee je samen werkt ❣️❣️
  3. Geesje Soepenberg:
    24 maart 2019
    Fijn dat het goed gaat met jullie. Ik blijf jullie volgen.
  4. Daan:
    24 maart 2019
    Mooie verhalen weer Hanne en Rachel! Zo te lezen hebben jullie een mooie tijd daar. Nog een krokodilletje meegenomen als huisdier?
  5. Machteld:
    24 maart 2019
    Leuk weer om te lezen meiden. En de foto's geven een mooi beeld bij jullie verhaal, thanx! Veel plezier en zegen weer komende week!!
  6. Linde van der Kolk:
    26 maart 2019
    aah leuk dat jullie het leuk hebben! Waar slapen jullie eigenlijk??
  7. Nel:
    26 maart 2019
    Ha lieve Rachel en Hanne, wat een mooie avonturen weer. Krokodillen, motorritjes en heerlijk dansen...
    En natuurlijk ook de lessen, die jullie verzorgen. Wat dapper!
    Veel plezier verder, hartelijke groet, Nel.
  8. Ineke:
    29 maart 2019
    Wat beleven jullie veel. Leuk om te lezen.