Naar Lilongwe

30 maart 2019 - Lilongwe, Malawi

Hallo allemaal,

Op maandag begon de nieuwe week. We hebben afgesproken met de headmaster dat we vanaf het begin van deze week vooral ons bezig gaan houden met het voorbereiden van activiteiten voor de leerlingen. Op maandag gingen we voetballen. Omdat deze week eigenlijk de examens in volle gang zijn hebben we twee potjes van 15 minuten gespeeld met de leerlingen van standard 2 (7-9 jaar). Vanaf het moment dat we de bal neerlegden, begonnen ze te spelen en ze wisten de regels eigenlijk een stuk beter dan wij. Het was erg leuk om te zien. De kinderen waren allemaal heel blij (zie video's).

In de avond hebben we een restaurantje opgezocht en hier hebben we even lekker wat gegeten.

AkkerSenga BaySenga Bay

Dinsdag was een rustige dag. We moesten even naar Salima om boodschappen te doen. Daarbij hadden we allebei heeel veel zin in pizza dus zijn we naar een restaurantje gegaan en hebben we pizza gegeten met een grote milkshake. Dit kun je in Senga Bay niet krijgen.
Op woensdag kregen we te horen dat we op woensdag en vrijdag niet naar de school hoefden te komen ivm de examinations. Dus hebben we lekker rustig aan gedaan. In de middag hebben we krokodillenvlees gegeten.

Chocolate chip milkshakePizza in salimaCrocodile meat

Op donderdag zijn we s'ochtends samen met twee vrienden uit Malawi naar Lilongwe gegaan met de auto. Halverwege zijn we gestopt voor dit prachtige uitzicht:

View op de weg naar Lilongwe

Toen we in Lilongwe aankwamen zijn we eerst naar een wildlife centre geweest. Hier zaten dieren die gevangen zijn geweest. Hier waren vooral apen en gorilla's. We hebben ook een slang en een hyena gezien. Daarna hebben we even boodschapjes gedaan in een grote supermarkt. In Salima hebben ze eigenlijk alleen kleinere supermarkten met beperkt aanbod, maar in Lilongwe zijn we naar een grote supermarkt geweest waar je eigenlijk echt alles kon halen.

Lilongwe wildlife centreWildlife centreSlang Wildlife centre

S'avonds hebben we met een aantal andere Nederlandse vrijwilligers van een project in Lilongwe gegeten in een restaurant. Dat was erg gezellig. Het is leuk om zo ervaringen uit te wisselen. We hebben overnacht in Mabuya Camp. Met z'n tweeën hebben we in een A-Frame huisje geslapen. Het was een leuk knus hutje.

Uit eten in LilongweOvernachtings hutje in Lilongwe - Mabuya CampA-frame hutjeBinnenkant hutje LilongweMabuya campMabuya campMabuya campOntbijt in Mabuya

Vrijdag ochtend zijn we rond half tien weer richting Salima vertrokken en om twaalf uur zaten we weer lekker te lunchen op ons eigen terras. Verder hebben we lekker de middag uitgerust.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Coen:
    Hanne en Rachel

Heel leuk om te horen dat het goed met jullie gaat ik geniet er zo van dat jullie het gewoon doen met z'n tweeën ik wens jullie nog heel veel plezier daar.

Groeten

Coen
  2. Rieneke:
    30 maart 2019
    Wat doen jullie een hoop leuke dingen, lieve meiden. Wij gaan vandaag ook leuke dingen doen: dozen slepen 😬. Pappa Erik heeft een groepsapp aangemaakt “Verhuizen = vetgaaf”. Koekoek 🤪🙈! 😘😘
  3. Oma V:
    30 maart 2019
    Een mooi reisverslag en fijn dat het allemaal goed gaat 👍
    Lieve groet voor jullie en de kids ❣️❣️
  4. Gerrit Laan (Veenendaal):
    30 maart 2019
    Mooi reisverslag, we reizen echt met jullie mee!
    Goede tijd verder en genieten!
  5. Anton:
    1 april 2019
    Superrrrrrr om te lezen Rachel. Jullie zijn echt heel stoer. 🐊 Krokodillenvlees.. Hmmmm! Heb het goed.