Rustige week

5 april 2019 - Senga Bay, Malawi

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend hebben we een aantal leuke dingen gedaan.

Senga Bay strandZonsopgang

Zaterdag was er bij de bar in het dorp een poolwedstrijd, wij zijn hier 's avonds met een paar vrienden heengegaan. De winnaar van de poolwedstrijd kreeg als prijs een geit die al de hele dag aan een touw in de bar vastzat. We zeiden tegen hem dat het leuk is om de geit als huisdier te houden, maar waarschijnlijk zal deze geit niet heel lang meer leven.

Winnaar met de geitPool tournooi club Iponga

Op zondag zijn we om 7 uur 's ochtends naar de kerk gegaan. Het was een engelse dienst, dus we konden het goed volgen. Aan het einde moesten de gasten ook nog even naar voren komen, dus wij hebben ons voorgesteld en verteld wat we hier in Senga Bay doen.

Naar de kerk

Aan het einde van de ochtend zijn we naar een resort een paar minuten verderop bij het meer gegaan. Hier waren een aantal Nederlandse meiden die we in Lilongwe hebben ontmoet. Ze waren in Senga Bay voor een dag en vroegen of we mee wilden lunchen. Bij het resort was veel toerisme en alles was super luxe en eigenlijk is dat niet helemaal ons ding, dus toen we terug waren bij onze lodge voelde het alsof we weer thuis waren.

Strand Livingstonia beach hotelLivingstonia beach hotel

Maandagochtend waren we weer bij de school. De kinderen hadden nog steeds examens en daarom kregen wij 40 minuten om te voetballen met 2 groepen 7. Wij waren de scheidsrechters, maar na een paar minuten kwam er een jongen naar ons toe en vroeg of hij het fluitje mocht en hij begon fanatiek te fluiten en mee te rennen. We kunnen alles wat met voetbal te maken heeft maar beter overlaten aan de mensen hier :)

Aan het einde van de middag werden we opgehaald door Thomas, hij is supervisor van 17 basisscholen in Malawi en had ons uitgenodigd om bij hem te komen eten. Zijn vrouw had patat, rijst en salade gemaakt wat erg lekker was.

Dinner bij ThomasEten bij Thomas

Dinsdag hadden we de wekker om half 6 gezet, omdat we wilden gaan hardlopen met zonsopgang. Het wordt hier al snel warm als de zon schijnt. We hebben een stuk door het dorp en langs de weg gelopen. We waren natuurlijk wel een nog grotere bezienswaardigheid dan normaal, maar daar letten we eigenlijk niet meer op. Daarna zijn we in onze sportkleding het meer ingegaan om af te koelen. Een goed begin van onze dag. De rest van de dag hebben we kleding gewassen en genoten van de zon.

Op donderdag kwamen we op het spontane idee om allemaal vlechtjes in ons haar te laten maken. Hiervoor hebben we 2 uur gezeten en het deed ontzettend veel pijn. Het zag er echt vreselijk uit dus we hebben het vanochtend (vrijdag) er weer uit gehaalt.

Vlechtjes maken

Vanochtend zijn we naar de school geweest. Standard 7 had voor ons een soort persconferentie bedacht. Ze gingen ons vragen stellen over Nederland. Het was leuk om zo met elkaar te communiceren.

‘Persconferentie’Persconferentie

We hebben ook een broom mogen uitzoeken die door leerlingen zijn gemaakt. Dit is een handgemaakte veger die ze hier gebruiken. Super leuk!

Brooms gemaakt door leerlingen

En vanavond gaan we lekker dansen in Salima :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nel:
    5 april 2019
    Wat een heerlijke belevenissen. En dat kapsel met die vlechtjes had ik graag gezien! Veel plezier!
  2. Gerrit Laan (Veenendaal):
    5 april 2019
    Wat een prachtig verslag. We genieten mee met jullie escapades.
  3. Mariska:
    5 april 2019
    Heel erg leuk om jullie belevenissen te lezen en foto’s te zien. Veel plezier samen! 💃
  4. Opa Gerrit:
    Leuke verhalen! Jullie worden echte feestbeesten! 😏😘
  5. Olivia!:
    5 april 2019
    Super leuk💛 foto’s die ik zie zijn ook mooi en ik hoop dat je het nog super leuk krijgt! Veel plezier nog🎊💟
  6. Christine Buitenhuis:
    5 april 2019
    Wat een leuke dingen doen jullie! En die vlechtjes...ik weet hoe het voelt. En een foto daarvan houden we tegoed toch😊
  7. Tamar:
    6 april 2019
    Ahhh zo leuk om te lezen!! Voelt helemaal als thuis daar zo te lezen😊
  8. Ineke:
    6 april 2019
    Leuk om jullie zo te volgen. Door de foto’s krijg je meer mee van wat jullie allemaal beleven.
  9. Jakolien:
    6 april 2019
    ... en nu maar elke ochtend om half 6 jullie compound vegen met de broom :)
  10. Annemarieke:
    7 april 2019
    We volgen jullie mooie verhalen alle weken. Erg leuk om te lezen en volgens mij hebben jullie daar een hele mooie onvergetelijke tijd. Geniet er nog maar veel van!! 😘
  11. Renate:
    15 april 2019
    Wat een bijzondere belevenissen! Mooi hoor, geniet ervan!