Onze eerste dagen

10 maart 2019 - Senga Bay, Malawi

Hallo allemaal,
Vrijdag middag kwamen we om 14.30 (Malawiaanse tijd - 1 uur later dan in Nederland) aan op het vliegveld van Lilongwe. Francis, de eigenaar van de Lodge waar de verblijven, en een vriend kwamen ons ophalen. Ze hadden bananen en chips voor ons gehaalt en we hebben lekker meegezongen in de auto met de muziek. We reden 120 km/h over een weg waar je eigenlijk maar 50 km/h mag rijden. En mensen fietsen en lopen ook gewoon op die weg.

Kenia vliegveld

De eerste indruk van Malawi was heftig. Het land is erg arm. Iedereen loopt lange stukken in de warme zon en de mensen leven in kleine vervallen hutjes. Waar wij verblijven is voor Malawi erg luxe. Langs de wegen in het dorp zitten kleine kindjes alleen en overal ligt afval in de berm.

Toen we aankwamen bij de Lodge hebben we eerst even onze spullen neergezet en zijn we gaan eten bij de bar. Daarna hebben we gezellig de avond met de mensen gezeten en wat gedronken met de mensen uit het dorp en de andere gasten. Salamanders en spinnen heb je overal, ook in onze kamer, maar daar zijn we inmiddels al wel aan gewend.

AvondetenUitzicht

Op zaterdag werden we vroeg wakker, omdat we nog niet helemaal gewend waren aan de warmte. 's Morgens kwamen de headmaster en een docent van de primairy school van Senga Bay naar ons toe om een plan te maken. We gaan elke maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag helpen. Daarna zijn we naar Lizard Island gevaren met een boot. Op ongeveer 10 minuten afstand ligt er een heel klein eilandje waar veel hagedissen leven. Ook hele grote maar die hebben we helaas niet gezien. Eerst hebben we wat gesnorkeld langs de kant (en ook beelden van gemaakt, dit kun je zien bij de video's). Will, een jongen uit Engeland, had zijn gopro camera mee. Toen zijn we langs de rotsen en stenen omhoog geklommen naar 2 verschillende uitzichtpunten. Vanuit hier konden we Mozambique zien. Vanuit huis hebben we een reizigersspel meegenomen. Hierin zitten 31 kaartjes met daarop een leuke opdracht om de vakantiebestemming waar je bent beter te leren kennen. Op zaterdag hebben we het kaartje: 'Visit the highest place you can reach today' gedaan.

Toen we terug kwamen hebben we even een rondje door het dorpje van Senga Bay gelopen. 's Avonds hadden we het afscheidsfeestje van Annika. Annika is hier geweest voor 5 maand en gaat komende woensdag weer naar huis. We hebben catfish gegeten. Dit vonden we helaas niet zo lekker. Bij Hanne liep er bloed uit. Na een gezellige avond zijn we gisteren rond 11 uur gaan slapen. Het ritme is hier erg anders dan in Nederland. Een feestje begint om 7 pm en iedereen gaat slapen rond 11. Dan ben je ook wel echt moe door de warmte.
Vanochtend konden we al iets langer slapen. We hebben afscheid genomen van Will en lekker met wat mensen op het terras gezeten en meer nieuwe mensen (reizigers) ontmoet. Daarna zijn we naar de stad gereden om internet te kopen, maar het is natuurlijk zondag dus alles was dicht. Je hebt hier echt geen benul van tijd. Via een inwoner van Senga Bay zijn we toch aan internet gekomen en daarom kunnen we vanaf nu weer blogs plaatsen. Vanmiddag gaan we lekker rustig aan doen want morgen beginnen we op de school. We moeten elke ochtend om 7.15 am aanwezig zijn.

Groetjes Hanne en Rachel

1. Sari:
    10 maart 2019
    Klinkt heel leuk, veel plezier nog!
  2. Jerryt:
    10 maart 2019
    heel leuk lieverd geniet ervan samen♥️🇲🇼
    xx jerryt
  3. Erik:
    10 maart 2019
    Gaaf. Enne rustig aan doen op de rustdag kan nooit kwaad 😆
  4. Sonja:
    10 maart 2019
    Leuk om jullie belevenissen te lezen! Geniet van alles.
  5. Gerrit Laan (Veenendaal):
    10 maart 2019
    Prachtige verhalen. Wat een ervaringen. Veel plezier en werk ze!
  6. Jaap Ophoff:
    10 maart 2019
    Mooie combinatie van inspanning en ontspanning. Echt leuk om jullie verhalen te volgen. Succes deze eerste week op school.
  7. Henk Geerds:
    10 maart 2019
    Veel succes met de school. Ik ben heel nieuwsgierig naar het vervolg van jullie belevenissen.
  8. Ineke:
    10 maart 2019
    Leuk om jullie verhalen te volgen. Veel succes op school.
  9. Cees:
    10 maart 2019
    Succes morgen. Leuk om te lezen over jullie belevenissen.
  10. Oma Laan:
    12 maart 2019
    Leuke verhalen Rachel fijn om mee te genieten! Oma Laan
  11. Vicky:
    12 maart 2019
    Mooie foto’s . Veel succes en Gods zegen toegewenst!